piątek, 11 listopada 2016

Plebiscyt Studia Gama 9 [1980] (Wifon MC 0140)








Plebiscyt Studia Gama 9, a w nim piosenki-laureatki z m-ca stycznia, lutego i marca 1980r. W części tej zmieniono po raz drugi okładkę, pierwszy raz był po czterech częściach, tam zmieniono tylko kolorystykę, a po kolejnych czterech całkowicie projekt okładki i ta część jest pierwszą z całkowicie nową szatą graficzną. Dziewiątą część rozpoczyna piosenka „Są takie dni w tygodniu” w wykonaniu Urszuli Sipińskiej, znalazłem teledysk do tej piosenki  w którym sztucznie na początku , w środku oraz na końcu sztucznie dodano oklaski. Tutaj wersja z uciętym fragmentem lecz w lepszej jakości. Wersja tej piosenki znana z LP o tym samym tytule oraz z LP „W podróży”. Następnie mamy Krzysztofa Krawczyka w piosence „Dla mojej dziewczyny” w wersji z albumu o tym samym tytule. Numer trzy to Hanna Banaszak i „Moknie w deszczu diabeł”, wersja taka sama jak na singlu Tonpressu. Następnie mamy spory unikat, mianowicie duet Józefa Skrzeka z Panią Krystyną Stęsłowską w „Kołysance dla Aluni”, pewnie teraz większość stwierdzi że co to za unikat, jak w boxie Józef Skrzek – Viator 1973-2007 wydanym przez Metal Mind,  jest to nagranie jako bonus do płyty „Pamiętnik Karoliny”. Przyznam rację, lecz jak się wsłuchać to okazuje się że na kasecie jest nieco inna wersja tego nagrania, do posłuchania tylko z tej kasety. Pierwszą stronę zamyka Pani Ewa Bem z piosenką „Serce to jest muzyk”, która ukazała się również na podwójne EP-ce Tonpressu. Stronę B rozpoczyna Kombi z piosenką ”Przytul mnie” w wersji z Marylą Rodowicz, fragmencik wideoklipu jest na YT. Następnie po raz drugi Urszula Sipińska tym razem w piosence „Ach, cóż to za romans był” i do tego nagrania również był teledysk. Kolejna jest Maria Jeżowska w nagraniu „Żyć do pełna” w wersji znanej debiutanckiego LP artystki. Kolejne nagranie to kolejny unikat, Krzysztof Krawczyk i piosenka „Oprócz mnie” nagrana dla PR, a do posłuchania najprawdopodobniej tylko z tej kasety. Ciekawi mnie czyj to kobiecy głos pojawia się w nagraniu prawdopodobne że to jedna z Alibabek. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to proszę o informację. Tę część kończy duet Anny Jantar i Bogusława Meca w piosence „Pozwolił nam los”, nagranie w wersji znanej z ostatniego albumu Anny Jantar.


Zgranie moje z przed kilku lat, dokładnie z 2010r, Zgrane na gorszym decku niż posiadam obecnie, co niestety trochę słychać, no i okładka tylko fotki, które starałem się poprawić na tyle na ile się dało. Biblioteka, z której wypożyczyłem 6 lat temu tę kasetę już wyprzedała swoje zbiory kaset, a jak ja byłem kupić kilka pozycji, to tej kasety już nie było. Egzemplarz w stanie dobrym. Chętnych którzy chcieliby posłuchać tej kasety zapraszam na maila, szczegóły i koszt w mailu.

2 komentarze:

  1. "Biblioteka, z której wypożyczyłem 6 lat temu tę kasetę już wyprzedała swoje zbiory kaset, a jak ja byłem kupić kilka pozycji, to tej kasety już nie było"

    Otóż to, dlatego wart sobie, jak nam coś ciekawego wpadnie w ręce, zarchiwizować, bo może nie prędko trafić się , o ile w ogóle.

    Pozdrawiam Prezesa Bloga

    OdpowiedzUsuń