czwartek, 13 lipca 2017

Pop Session'78 [1979] - Muzyka Młodej Generacji (Wifon NK-516)





Dla wielu jak i dla mnie ta kaseta przez wiele lat była legendą. Wiedziałem że ją wydano znałem trackliste ale nigdy nie widziałem. Około 10 lat temu udało się zdobyć pierwsze zgranie z internetu, które nie było najlepsze ale było, mogłem zobaczyć okładkę i w końcu posłuchać. Kilka lat później zdobyłem inne zgranie o niebo lepsze, a w tym roku udało się zdobyć fizycznie tę kasetę. Na kasecie trzy zespoły tworzące ruch "Muzyka Młodej Generacji", Krzak, Kombi i Exodus, pomimo wydania reedycji wszystkich płyt zespołu Krzak, nagrań z tej kasety w tych wersjach nie znajdziemy. Na cztery nagrania zespołu Kombi dwa są wydane tylko na tej kasecie "Jestem wędrowcem" i dyskotekowe "Pieniądze", dwa pozostałe są znane z pierwszego singla zespołu, lecz nie wiem czy "Wspomnienie z pleneru" nie jest na tej kasecie w nieco innej wersji, na pewno jest w innej wersji niż na debiutanckim LP. I Ostatni mamy Exodus w jednym nagraniu ale zajmującym połowę drugiej strony kasety. Suita "Oda do nadziei", przez wiele lat dostępna tylko na tej kasecie, na szczęście w 2006r ukazał się 5-cio płytowy box zawierający wszystkie zachowane nagrania zespołu więc i tam znalazła się ta suita w pełnej 15 minutowej wersji, na kasecie nagranie to jest skrócone o około 2 minuty.

Strona A

01.Krzak - Skałki
02.Krzak - Iluzyt
03.Krzak - Maszynka
04.Krzak - Cocker Rock
05.Kombi - Jestem wędrowcem
06.Kombi - Przeciąg

Strona B

07.Kombi - Wspomnienie z pleneru
08.Kombi - Pieniądze
09.Exodus - Oda do nadziei
               
Kaseta miała tylko jedno wydanie lecz niektóre różniły się kolorami obudowy kasety lub kolorami labeli. Poniżej takie właśnie przykłady.





Kaseta w stanie bardzo dobrym. Chętnych którzy chcieliby posłuchać tej kasety zapraszam na maila, szczegóły i koszt w mailu.

2 komentarze:

  1. "Wspomnienie z pleneru" zespołu Kombi było nagrywane 3 razy (w 1977, 1978 i 1979 roku - ta ostatnia wersja jest na pierwszej płycie Kombi). Na tej unikatowej kasecie jest wersja z 1978, podobnie jak pozostałe ("Jestem wędrowcem", "Pieniądze") to także nagrania dokonane przez zespół w 1978 r. w Radiu Gdańsk.
    Nagrania zespołu Krzak "Iluzyt", "Maszynka" (znany też jako "Dżemowa maszynka"),
    "Cocker rock" nigdy pózniej nie ukazały się w wersjach studyjnych. Dwa pierwsze nagrania pojawiają się na płytach "live".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponownie dziekuje za informacje. Najbardziej ciekawa jest ze "Wspomnieniem z pleneru", chciałbym posłuchać tej pierwszej wersji.

      Usuń